Ik krijg elke maand talloze telefoontjes en e-mails van over de hele wereld. Mensen vragen altijd: "Car-2-Go of Car-3-Go?" "Car-4-Go?" Als je maar een uur kunt rijden, kun je dan acht uur per dag rijden? geld overmaken, of zelfs taxi rijden. Wanneer heb je voor het eerst leren rijden? Ik leerde pas autorijden toen ik 18 was. Vanaf toen heb ik genoten van mijn vrijheid om te rijden, maar nu vind ik dat iedereen moet leren autorijden. Het is niet alleen veilig. Het is zuinig en makkelijk. Na vier jaar achter elkaar (oonder-to-onder) in de overvolle Europese steden te hebben gereden, was het tijd voor een nieuwe uitdaging:
Ik kreeg een telefoontje van de Enzo en hij vertelde me dat hij zich grote zorgen maakte, dat hij een plan had opgesteld om de Ferrari te redden, dat hij niet genoeg geld had om de rekeningen te betalen. We besloten elkaar in levende lijve te ontmoeten; New York is nogal ver en als ik wat van mijn financiële vaardigheden zou laten zien, dan zou hij daar geen probleem mee hebben. We ontmoetten elkaar in het World's Fair Hotel in Manhattan en ik pleegde onmiddellijk een paar telefoontjes. Eerst naar een Taxibedrijf dat een chauffeur had die nog voor de Ferrari dealer werkte. Helaas was de chauffeur een beetje overgeplaatst en terwijl ik in staat was om bij het Ferrari dealerschap te komen, was hij niet zo fortuinlijk.
Het getallenspel
Nadat we elkaar bij de dealer hadden ontmoet, ging ik naar het financiële kantoor om de cijfers te ontmoeten. Ze wilden weten wat voor cijfers ik had voor de aanbetaling. Ik had in de krant gekeken of er vacatures waren voor Ferrari-eigendom, want de laatste keer dat ik was gaan kijken, stond er een artikel over hoe rijke mensen arme mensen hielpen Ferrari's te kopen. Dat wekte mijn belangstelling, want zo wist ik in ieder geval waar ik moest zoeken. Het volgende telefoontje was naar een verkoper bij Citi, 'zo-n-zo'. Ik wist dat hij loog, want hij had een dik accent en het leek alsof hij daar niet eens wilde zijn. Maar ik zei hem dat ik naar de dealer was geweest en dat de cijfers klopten en dat ik in New York zou zijn. Een paar minuten later zaten we aan de balie te lachen toen de voorman langsliep en zei: "Zo-n-zo". Dat is de beste dealer waar ik ooit ben geweest." Wat weet hij daar nou van?
Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik voor minder dan 60% klaar was nadat ik aankwam en ging zitten om de onderhandeling te beginnen. Dit is zeker niet de slechtste autodealer waar ik ben geweest, maar het is wel een van de frustrerendste. Ze willen dat je de fout maakt om een lening te zoeken voordat je enig onderzoek hebt gedaan, en je dan afvraagt waarom je niet gewoon naar de bank kunt gaan met je super-duper geweldige deal.
betrouwbare mensen aan de andere kant van het spectrum – ze zullen er alles aan doen om uw kredietrapport te nemen en het tegen u te gebruiken in een kredietcontrole om wat er ook gebeurt. Mijn advies? Haal altijd uw kredietrapport voordat u gaat winkelen.
saga
New York, NY
osit 1: De fans vlogen en de meisjes ook. De uitdaging was om in de showroom te geraken. Net als de kap van een cabriolet, hadden we IEDEREEN onze ventilator bij ons. En de vriend van mijn vrouw werkt bij het bedrijf en belde een dag later om afscheid te nemen.
osit 2: 2 p.m., we kregen onze builds en waren op weg naar huis. Het leven kan geweldig zijn.
osit 3: 15.30 uur, kredietcheck gedaan – $650 aftrekbaar, onderhandeld tot $55 per maand voor 5 jaar (60 maanden lease), $ latent vooruit betaald, weggereden met een nieuw gevonden passie voor auto's – pfoe – ik glibber en glijd in de stoel achter het stuur.
POS 4: Ik kan niet eens beginnen met het tellen van het aantal keren dat ik heb gedacht dat ik genoegen moest nemen met een lening voor een auto vanwege de voorwaarden, of de rentevoet of de looptijd. Koopjes zijn niet een betekenis van de Japanse tovenaar / bloemkool soort denken bij Bear Market. Als ze het niet te gemakkelijk kunnen laten lijken, zijn ze de moeite niet waard.